Her sker da masser…..

Altså, det er ikke fordi her ikke sker noget at jeg ikke har blogget i 100 år. Det er mere fordi her skete så meget at jeg ikke lige kunne samle mig om at blogge…..

Under og efter Jægerspris festen var der jo også vikingespillet. Jeg var der i alle 4 weekender, med ungerne, i campingvogn, og det var rigtig hyggeligt, men også lidt (okay for mig meget) stressende og hårdt, som sædvanligt. Intet nyt der.

Dog gav jeg i år ungerne helt frie tøjler. Det vil sige at de fik lov til at løbe rundt og være vikinge unger uden ret mange regler og begrænsninger. Og det klarede de faktisk fint synes jeg.

Der var kun lige Sankt Hans aften, hvor Bastian var væk 1½-2 timer, men han kom jo heldigvis tilbage igen.

Der er kommet en ny restaurent på vikingepladsen. Friggs, som er lidt finere mad. Det er ret lækkert, og de har et særligt tilbud til vikingerne, hvor man i bagdøren kan få 1 ret for 40 kroner. Der er kun 1 ret om dagen, men det skifter hver dag hvilken ret det er, og det er god helt almindelig mad. Så det er lækkert at man kan spise til rimelige penge, og vide at der altid er noget for ungerne, når man nu nærmest bor der nede i kortere eller længere perioder.

Ungerne synes det var vildt fedt at sove i campingvogn, og de var gode til at falde i søvn der, så det gik heldigvis nemt med det.

Tiden på vikingepladsen var i øvrigt også der hvor Felix på 4½ besluttede sig for at det var en helt vildt god idé at begynde at stå op og tisse. Og det er jo for så vidt ret sejt at kunne, når man camperer på en mark, et godt stykke væk fra toiletterne.
Men det betød også at han synes han skulle gøre det hele tiden, for det skal man jo, når man er lige midt i det stadie som dreng. Så han rendte heeeele tiden og tissede på træer, og synes selv han gjorde træer og planter en kæææææmpe tjeneste, når han sådan vandede dem hele tiden, fordi “tis er jo bare vand – ik’ mor!”.
Det resulterede dog i et par morsomme episoder, hvor Felix stod og tissede op ad et tilfældigt træ, som gerne kunne ligge temmelig tæt på hvor andre mennesker befandt sig, eller for den sags skyld lige ved siden af tilskuerrækkerne når stykket kørte. Man kunne nemlig jævnligt høre Felix råbe “Mor jeg tisser lige på DET HER træ ik’!?” og “SE mor jeg tisser REGNBUER!!!”.

Folk der måtte kigge efter os (især måske efter mig) fik så bare et bredt smil, et træk på skuldrene, og besked om at nu var det altså åbenbart året hvor drengen skulle tisse på træer. Alle smilede heldigvis, og synes at sådan måtte det jo så være, og at han i øvrigt var både morsom og dygtig 😉

Bastian sad troligt hver eneste aften og så vikingespillet. han synes det var det sejeste seje, og så kendte han jo rigtig mange mennesker. Og han elskede især de dage hvor nogle andre han kendte skulle se stykket også, for så kunne han rigtig sidde og fortælle om alle dem han kendte, og hvad der iøvrigt skulle ske i næste scene :S

Lige et par billeder fra campingvognen…. Bastian der spiser jordbær, klokken bøvs om natten, og Felix der sover sødt 🙂

Nattetidsjordbær i campingvognen Felix sover i campingvognen

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

