Zpagetti frugtkurv – DIY.

frugtkurv i zpagetti garn

English version here

Jeg har længe gerne villet prøve Zpagetti garnet, men ikke lige fået det købt, eller ikke lige haft råd når jeg så det.
For en uges tid siden faldt det dog i hak, da jeg gik til min lokale garnpusher, og jeg fik købt 3 ruller.

Jeg aaaaanede ikke hvor langt det egentlig rakte, men gik straks igang med et lækkert stribet tæppe. Ja, jeg fik så lavet ca. halvdelen så løb jeg tør for garn. Ærgerlig ærgerlig. Jeg VILLE have noget ud af det med det samme, fordi så utålmodig er jeg nemlig, så jeg trevlede straks op, og begyndte på et nyt projekt, og det gjorde jeg så et par gange, fordi jeg ikke kunne finde ud af hvad jeg skulle lave af det hehe.

Det endte så med henholdsvis en frugtkurv, og en poseholder i pølseform, og en hulens masse hemmelige ting 😉

Først tænkte jeg at kurven måske ikke var den smukkeste sag jeg har hæklet, og jeg var meget i tvivl om formen og størrelsen, men på daværende tidspunkt havde jeg trevlet halve kurve op ca. 10 gange, og ændret på mønstret hver gang, så jeg gad ikke ændre den igen.
Jeg havde lidt frugt liggende, og behold, det viser sig at kurven faktisk er PERFEKT i størrelsen. Og oven i købet er lige nøjagtigt så fast at den ikke klasker sammen under egen vægt, OG den tilpasser sig formen på hvad der ligger i den. Så faktisk er det den bedste frugtkurv jeg endnu har haft 🙂

Frugtkurv i zpagetti garn frugtkurv i zpaggeti garn frugtkurv i zpagetti garn frugtkurv i zpagetti garnZpagetti frugtkurv – DIY.

Garn: “tynd” strækbar zpagetti. Nål nummer 10 (hvis du får fat i noget af det mere grove garn skal du nok op i en 12’er).

Forkortelser: FM/FastMaske – STM/STangMaske – 2i1/2 masker i samme – 2til1/2 masker hækles sammen til 1 – m/masker.
Links: Magisk cirkel – Krabbesting –

  1. Magisk cirkel af 10 FM = 10 m.
  2. 2 FM i alle m.. = 20 m.
  3. 2 FM i alle m. = 40 m.
  4. 1 STM i alle m. = 40 m.
  5. 1 STM i alle m. = 40 m.
  6. 1 FM i alle m. = 40 m.
  7. 1 FM, 2i1 FM x 13 – alle i bagerste led = 53 m.
  8. 1 STM i alle m. = 53 m.
  9. 1 FM i alle m. = 53 m.
  10. 1 FM i bageste led af alle m. = 53 m.
  11. 1 STM i alle m. = 53 m.
  12. 1 FM i alle m. = 53 m.
  13. 1 FM, 1 FM, 2til1 FM x 13 – alle i bageste led = 40 m.
  14. 1 Krabbesting i alle m. = 40 m

Afslut og hæft ender.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Zpagetti frugtkurv – DIY.

  1. Pingback: Zpagetti fruitbowl – Crochet DIY. | KreaDutten