Lav din egen drage.

I så måske mit indlæg fra igår, hvor Felix var ude og flyve med den drage jeg lavede til ham af to helt almindelige indkøbsposer.

Jeg var virkelig forbavset over hvor let det var at flyve den, og ikke mindst hvor nemt det var at få den op i luften. Det krævede kun 1 person til lige at rykke lidt i den, og slippe på det rigtige tidspunkt når der kom et vindpust. Det var ikke engang nødvendigt at løbe den igang. Og den vil rigtig gerne flyve så højt vinden tillader.
Det er også rigtig let at “redde” den, når den ser ud til at ville dykke. Man rykker bare lige et par gange i snoren, ind til den fanger vind igen, og vips er den afsted.

Her får i først en video af Felix på 4½ som flyver den, med kun lidt hjælp fra sin far, og efter den kan i se en tegnet vejledning i hvordan du selv laver en drage lige sådan.

Du skal bruge:

  • 2 indkøbsposer af plastik.
  • 2 letvægts pinde – jeg brugte 2 tynde bambus pinde tyvstjålet fra busken i gården.
  • Tape – jeg brugte gaffa tape.
  • Saks.
  • 20-25 meter snor -mindre kan godt gøre det hvis det ikke blæser voldsomt meget.
  • noget til at lave et håndtag af – jeg brugte et (stærkt) rør fra brugsens gratis frugtposer. men en stærk pind er også fin.

Drage 1 Drage 2 Drage 3 Drage 4 Drage 5 Drage 6 Drage 7 Drage 8

Drage 9

 

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

