Store oldemorsfirkanter – DIY.

Jeg så nogle rigtig fine oldemorsfirkanter på Pinterest for nylig. Det var desværre uden mønster, så jeg satte mig for at se om ikke jeg kunne lave noget lignende selv. Det kunne jeg godt, og heldigvis skrev jeg det også ned så alle andre kan få glæde af dem 😉

Jeg skal stadig lave en hel del før jeg kan samle dem til noget, men jeg overvejer selvfølgelig både et tæppe, og puder. Jeg har nogle ret store puder til sofaen, som ikke har været fremme længe. Jeg overvejer at sy dem lidt mindre, og så lave et overtræk til dem, af de her firkanter

Håber i også synes de er fine, og lad mig høre hvis der er problemer med opskriften.

Oldemorsfirkant 10

Store oldemorsfirkanter – DIY.

Garn: Bomuld 8/8 – Nål nr. 4.

Du skal kunne: Magisk cirkel – HST/Halv STangmaske – KM/KædeMaske – FM/FastMasker – LM/Luftmasker – Farveskift.

  1. Magisk cirkel af 16 HST = 16 m.
  2. 1 HST imellem alle fra forrige omg. = 16 m.
  3. 3 HST imellem alle fra forrige omg. = 16 klynger.
  4. 1 FM, 3 LM, spring over 2 m. – Gentag hele vejen rundt = 16 buer.
  5. 5 HST i første bue – 1 FM i næste – 5 HST, 2 LM, 5 HST i næste – 1 FM i næste – 5 HST i næste – 1 FM i næste – Gentag det hele 3 gange mere.
  6. Start i et hjørne med 1 FM, 4 LM, spring de 5 hst over og hæft med 1 HST, 2 LM, spring over 2 og hæft med 1 FM, 2 LM, spring over 2, hæft med 1 HST, 4 LM, Hæft i hjørnet med 1 FM, 2 LM – Gentag det hele 3 gange mere – 1 KM over til næste bue.
  7. 5 HST i buen, 3 HST i næste, 3 HST i næste, 5 HST i næste, i hjørnet: 3 HST, 1 LM, 3 HST – Gentag det hele 3 gange mere.
  8. 1 FM i alle, 3 FM i hvert hjørne – afslut.

Og så lige en billedtutorial.

Oldemorsfirkant 1

Magisk cirkel af 16 HST = 16 m.

 

Oldemorsfirkant 2

1 HST imellem alle fra forrige omg. = 16 m.

Oldemorsfirkant 3

3 HST imellem alle fra forrige omg. = 16 klynger.

Oldemorsfirkant 4

1 FM, 3 LM, spring over 2 m. – Gentag hele vejen rundt = 16 buer.

Oldemorsfirkant 6

 

5  HST i første bue – 1 FM i næste – 5 HST, 2 LM, 5 HST i næste – 1 FM i næste – 5 HST i næste – 1 FM i næste – Gentag det hele 3 gange mere.

Oldemorsfirkant 7

Start i et hjørne med 1 FM, 4 LM, spring de 5 hst over og hæft med 1 HST, 2 LM, spring over 2 og hæft med 1 FM, 2 LM, spring over 2, hæft med 1 HST, 4 LM, Hæft i hjørnet med 1 FM, 2 LM – Gentag det hele 3 gange mere – 1 KM over til næste bue.

Oldemorsfirkant 8

5 HST i buen, 3 HST i næste, 3 HST i næste, 5 HST i næste, i hjørnet: 3 HST, 1 LM, 3 HST – Gentag det hele 3 gange mere.

Oldemorsfirkant 9

1 FM i alle, 3 FM i hvert hjørne – afslut.

 

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

