Bastians fødselsdag, 5 år. Gosh!!!!

Jeps, Bastian fyldte, som mange ved, 5 år den 16. Maj 2012…. Det er sært ikke… Så går han pludselig i den store gruppe i børnehaven, og det er nærmest en milepæl før milepælen, fordi, næste skridt er jo guddødemig SKOLE!!!!

Tænk engang, Bastian, i skole, ved denne tid, næste år. Det er jo fuldstændig sindssygt nærmest… Tænk at de vokser så meget, og SÅ hurtigt…

Her er kun lidt billeder fra vores familiefødselsdag. “Kun”, fordi i børnehaven må man nemlig ikke holde fødselsdag. Jeg personligt synes det er helt ekstremt upersonligt. De synger trods alt, så vidt jeg ved og har forstået, fødselsdagssang for børnene, på dagen (eller mandag hvis de har haft i weekenden), men der er ingen fejring ellers what so ever. Det forstår jeg ikke (det er selvfølgelig noget med ressourcer, og så det at styre hvad børnene indtager mens de er i børnehaven). Nåh, men børnehavens valg er altså, ingen “fest” på dagen, og forældrene må ikke komme med ting og sager børnene kan dele ud, heller ikke selvom det er gulerødder eller andet sundt. Til gengæld holder de så een stor fest om året, for alle børnene samlet, hvor de stoppropper dem med sodavand og slik og kage og jeg skal fandmer give jer skal jer… Ud af det får man så een dag årligt sådan ca. 100 hyperaktive børn, som hver især har tisset i bukserne, fordi de havde for travlt med at drikke deres ½’e liter sodavand, til at gå på toilettet… Ja ja… Nåh, men det er deres valg, og vi andre vasker bare 😉

Her hjemme blev det til at Kenneth og jeg slog os sammen, om at holde Bastians familiefødselsdag, her hos os. Så alle var her, som i de gode gamle dage. Både fars og mors familie, og endda med kun nogle timers varsel. Det var rigtig flot, og dejligt for Bastian, at de kunne komme med så kort varsel, næsten alle samme 🙂

Og her den 2. Juni holdt jeg så børnefødselsdag for ham. Den altid skønne og dejlige Ditte kom og hjalp, og hun tog sin kommende husbond Niels med, og deres to børn.
En af de andre forældre, som både Ditte og jeg kender, valgte at blive og hjælpe lidt til med at få fodret de spændte unger, og afholde skattejagt/opgaveløsning, som Ditte totalt sejt havde planlagt og egenrådigt opstillet 😀

Jeg skylder Ditte kæmpe tak (hun har fået tak og en buket blomster) for det store arbejde hun gjorde, og det samme skylder jeg både Niels og Cille, som også hjalp rigtig meget.

Desværre fik vi ikke taget nogle billeder af festen, men på den anden side, så lægger man jo heller ikke billeder op af 15 mere eller mindre fremmede børn, hvis forældre man ikke snakker med, ud over mødet i børnehaven…..

Ditte fik dog hurtigt snuppet et billede af kagen (som skulle have været en super sej zoo, men måtte lide under mangelheder på grund af en anden kage), og det var heldigt, for jeg havde helt glemt det, og også lidt glemt hvor telefonen var tror jeg 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)